پیروزی انقلاب اسلامی نظام رایج در ساختار بین المللی را به چالش كشید
نوشته شده توسط : sadis

ژوكوف امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسكو گفت: با تلاش های امام خمینی (ره) بود كه حركت های آزادیبخش در برخی كشورهای جهان شكل گرفت و در برخی دیگر نیز جنبش های رهایی بخش نفس تازه یافتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید كه كشورهای جهان میان دو ابرقدرت آمریكا و شوروی سابق تقسیم شده بود و این دو قدرت رویدادهای جهان را تحت كنترل داشتند و بدون اجازه و تمایل آنها كوچك ترین تحولی در ساختارهای سیاسی روی نمی داد.

وی اظهار داشت: امام خمینی بدون اتكا به قدرت های شرق و غرب آن زمان و در سایه تدابیر داهیانه و حمایت مردمی نوع جدیدی از نظام حكومتی را به وجود آورد كه نفوذ آن در دوره كوتاهی در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام افزایش یافت و تلنگری به انسان غربی فرورفته در فلسفه مادی زد.

نویسنده روس با بیان اینكه پیشرفت ها در زمینه تلاش برای احقاق حقوق ملت فلسطین از ثمرات مهم انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی است، خاطرنشان كرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حركت مردم فلسطین نیز كه زیر فشارهای آمریكا و اسراییل دچار ركود شده بود، جان تازه یافت.

وی اضافه كرد: مبارزات آزادیبخش در بسیاری از كشورهای اسلامی و عربی همچون مصر و لیبی از انقلاب اسلامی نشات گرفته است و مردم آن را الگویی برای رهایی خود برگزیده اند.

ژوكوف با اشاره به شخصیت بزرگ امام خمینی به ویژه سازش ناپذیری وی اظهار داشت: این رهبر بزرگ در شرایط اوج قدرت رژیم شاه و حمایت كامل آمریكا از آن به قیام برخاست و توانست با هدایت مردم ایران و بسیج آنان به حكومت شاه در این كشور پایان دهد.

وی با اشاره به تاراج ثروتهای طبیعی ایران در دوره محمدرضاشاه توسط آمریكا گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دست آمریكایی ها را از ثروتهای این كشور كوتاه كرد و به ملت ایران راه سیادت و استفاده از منابع طبیعی در جهت پیشرفت و تعالی خود و خودكفایی در عرصه های مختلف را آموخت.

وی افزود: در كتاب خود درباره امام خمینی (ره) تلاش كرده ام تا اقدامات و افكار و ابعاد مختلف شخصیت وی در عرصه های سیاسی و عرفانی و شعر را تشریح كنم.

ژوكوف با بیان اینكه به شدت تحت تاثیر شخصیت، رفتار و شیوه زندگی امام (ره) قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران در حالی كه می توانست امكانات فراوان برای زندگی و رفاه خود فراهم آورد، هیچگاه از ساده زیستی و زندگی با قناعت منصرف نشد و همواره با مردم زیست و توانست الگویی عالی از یك رهبر متقی و صالح در جهان شد.

كتاب ژوكوف با عنوان 'امام خمینی (ره) رهبر كبیر انقلاب اسلامی' در سال 1999 به زبان روسی منتشر شد و مجموعه ای از سخنان حضرت امام ( ره ) نیز در این كتاب گردآوری شده است.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: کریسمس , کودک , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: